onsdag 26 februari 2014

Vi är på G igen!

Nu är Willi och jag sakta men säkert, på G igen!
Vi har börjat att rida lektioner en gång i veckan. Dock så galopperar vi inte än ,men det  går att göra många bra övningar i skritt och trav!
Det är markarbete vi rider på lektionerna. Lite bommar, öva vägar, ställa och böja osv.
Det är himla viktigt för min fina kuse och otroligt jobbigt tycker Willi. Han är svettig efter varje pass och toknöjd. (även ryttaren)

Man märker verkligen hur nöjd han är när man kommer hem till stallet igen. Han står helt still på stallgången och nästan sover vilket är ovanligt då Willi älskar att pilla på saker och gå omkring bäst han kan!

Jag har en bra känsla överlag nu, och jag längtar tills vi sätter första galoppen tillsammans och när vi kan komma igång och hoppa igen! Men som sagt, ingen stress. Vi har hela livet på oss!



Jag tycker Willi är två helt olika hästar till utseendet på sommaren och vintern.
Den till vänster är på sommaren och den till höger är på hösten/vintern.
Men himla go är han för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar